INFORMACIÓ PELS OPOSITORS I OPOSITORES QUE HAN APROVAT PASSADES OPOSICIONS:
Per les persones que han superat la fase d'oposició però no han estat seleccionats
Recordem que les persones que han superat la fase d'oposicions però no han estat seleccionades i
no han prestat serveis com a personal interí o substitut docent, ara se
t'assignarà un número d'ordre superior a 40.000 i inferior a 45.000 en
la borsa docent. Si ja formes part de la borsa de treball de personal
interí docent, amb la renumeració d’estiu, obtindràs un número d'ordre
inferior a 40.000. La publicació de la llista definitiva es realitzarà
durant la primera quinzena del mes de juliol.
La incorporació a la borsa és automàtica, i no cal fer sol·licitud.
La incorporació a la borsa és automàtica, i no cal fer sol·licitud.
La consulta estarà disponible a partir del 28 de juny de 2018.
Del 28 de juny al 21 de juliol ambdós inclosos els aspirants aprovats no seleccionats que no formen part de la borsa de treball de personal docent han de presentar als serveis territorials o al Consorci d'Educació de Barcelona, o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona els documents que s'indiquen en aquesta pàgina web.
Del 28 de juny al 21 de juliol ambdós inclosos els aspirants aprovats no seleccionats que no formen part de la borsa de treball de personal docent han de presentar als serveis territorials o al Consorci d'Educació de Barcelona, o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona els documents que s'indiquen en aquesta pàgina web.
Pels qui han han superat la fase d'oposició i han estat seleccionats:
Podeu consultar la RESOLUCIÓ (Anterior!) ENS/2395/2017, de 10 d'octubre, de regulació de la fase de pràctiques prevista a la Resolució ENS/1814/2016, de 18 de juliol, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent.
Punts 8 al 11 de la RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats.
Podeu consultar la RESOLUCIÓ (Anterior!) ENS/2395/2017, de 10 d'octubre, de regulació de la fase de pràctiques prevista a la Resolució ENS/1814/2016, de 18 de juliol, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent.
Punts 8 al 11 de la RESOLUCIÓ ENS/2742/2017, de 21 de novembre, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats.
Adjudicacions d'estiu
Hauràs de
realitzar la sol·licitud telemàtica d'adjudicacions d'estiu per obtenir
una plaça com a funcionari en pràctiques pel curs 2018-2019.
El termini per fer aquesta sol·licitud d'adjudicacions d'estiu és:
Del 12 al 19 de juny.
Clica aquí per accedir a l'aplicatiu per fer la sol·licitud d'adjudicacions d'estiu pel professorat que ha superat el procés selectiu de les oposicions:
Tens tota la informació d'adjudicacions en el següent enllaç, i en la RESOLUCIÓ ENS/862/2018, de 25 d'abril. El punt més important seria aquest:
9.6.2. Criteris per a l'emplenament de les sol·licituds de destinació per a ser destinat com a funcionari en pràctiques.
La
sol·licitud individual és per participar per la fase d'elecció (fase
5.2), sens perjudici que el professorat d'aquest col·lectiu, prèvia
conformitat seva, hagi pogut ser proposat per la direcció d'un centre.
a) Manteniment de les propostes
En la
mateixa sol·licitud com a seleccionat, els participants que han superat
el procés selectiu i que durant el curs actual són professors interins
hauran de manifestar si mantenen o no l'acceptació de les propostes de
les direccions de centre, sempre que compleixin els requisits per ocupar
els llocs de proposta com a funcionari en pràctiques indicats a la base
6.3.
b) Especialitats i llocs específics de les fases d'elecció i, si correspon, ofici
L'especialitat
a consignar ha de ser l'adquirida en el procés selectiu, tot i que es
podrà prioritzar, per aquesta mateixa especialitat, la destinació a
llocs ordinaris o, si en té l'acreditació, a llocs de treball específics
amb perfil professional.
Addicionalment
pot demanar, si en reuneix els requisits i són del seu cos, llocs de
treball docents d'aula d'acollida (AAP i ADC) i/o llocs de suport a
l'escola inclusiva (UEE i UES). Aquests llocs poden constar en l'ordre
desitjat, prèviament o posterior a l'especialitat d'oposició.
En cas de
no demanar l'especialitat d'oposició, l'Administració la inclourà
d'ofici. En cap cas s'afegiran llocs amb perfil professional ni llocs
específics temporals si no han estat demanats en la sol·licitud.
En cas que
un aspirant fos seleccionat per més d'una especialitat, haurà d'optar,
prèviament a la seva sol·licitud, per quina de les especialitats vol
participar i obtenir destinació com a funcionari en pràctiques, sense
perjudici que el seu nomenament com a funcionari de carrera, si supera
la realització de les pràctiques o n'està exempt, ho serà per totes les
especialitats superades.
c) Peticions
El
professorat d'aquest col·lectiu pot formular fins a seixanta peticions,
entre els centres, municipis, zones i comarques que consten en els
annexos d'aquesta Resolució.
El
procediment d'adjudicació té en compte per a cada petició demanada tots
els llocs inclosos en la sol·licitud (especialitat d'oposició ordinària,
llocs específics amb perfil professional i llocs específics temporals)
abans de passar a la petició següent.
d) Obligació d'ordenar comarques
A l'efecte
d'obtenir destinació, els participants seleccionats han d'indicar per
ordre de preferència els codis de les comarques de Catalunya; en cas de
no indicar-les o de fer-ho de manera incompleta, l'Administració les
afegirà d'ofici.
S'exceptuen
d'aquesta obligació, d'acord amb el que s'indica anteriorment en
aquesta mateixa base, els participants seleccionats que ja són
funcionaris de carrera d'un altre cos docent i han expressat en la seva
sol·licitud com a seleccionat l'opció corresponent de participar sense
ofici.
Recorda també que al punt 9 de la resolució ENS/2742/2017, de 21 de novembre, de convocatòria de concurs oposició, també trobaràs informació al respecte.
En la mateixa resolució esmentada trobaràs també la informació de:
Presentació de documents dels aspirants seleccionats
8.1 Termini i documents a presentar.
En el termini de vint dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació al DOGC de la llista d'aspirants seleccionats
, aquests han de presentar als serveis territorials o al Consorci
d'Educació de Barcelona, o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona
adreçat a la Direcció General de Professorat i Personal de Centres
Públics (Via Augusta, 202-226, 08021 Barcelona) els documents següents:
S'aconsella portar original i fotocòpia per compulsar als Serveis Territorials o al Consorci de Barcelona.
S'aconsella portar original i fotocòpia per compulsar als Serveis Territorials o al Consorci de Barcelona.
a) Original i fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o certificació acadèmica original o, en tot cas, original i fotocòpia acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar.
En el cas
de presentar la certificació acadèmica dels estudis realitzats, s'ha
d'adjuntar també l'original i la fotocòpia del rebut acreditatiu del
pagament dels drets d'expedició del títol.
Si la
titulació s'ha obtingut a l'estranger, cal adjuntar la corresponent
homologació o bé la credencial de reconeixement de qualificació
professional que autoritza l'exercici d'una professió concreta a l'Estat
espanyol.
Quan
aquesta fotocòpia ja hagi estat entregada al Departament d'Ensenyament i
consti informada al seu registre informàtic de personal docent, no cal
que es presenti.
b) Exclusivament per als seleccionats del cos de professors d'ensenyament secundari i del cos de professors d'escoles oficials d'idiomes
pel procediment d'ingrés lliure i de reserva per a aspirants amb
discapacitat: original i fotocòpia que acrediti estar en possessió del
títol oficial de màster universitari que habilita per a l'exercici de les professions regulades de professor d'educació secundària
obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials
d'idiomes. A falta d'aquest títol oficial de màster, els aspirants han
d'acreditar documentalment que estan en possessió d'alguns dels
requisits que s'esmenten a la base 2.2.1.b).
Quan
aquesta fotocòpia ja hagi estat entregada al Departament d'Ensenyament i
consti informada al seu registre informàtic de personal docent, no cal
que es presenti.
c) Fotocopia compulsada del document nacional d'identitat (DNI) o altre document acreditatiu de la nacionalitat.
En el cas
de ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea o d'algun dels
Estats als quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors,
cal presentar una fotocòpia compulsada del document acreditatiu de la
seva nacionalitat o una fotocòpia compulsada del passaport. En qualsevol
dels casos, el document acreditatiu ha de ser vigent.
Els
aspirants que siguin familiars dels esmentats al paràgraf anterior, cal
que presentin els documents expedits per les autoritats competents que
acreditin la vinculació de parentiu.
En el cas
d'aspirants de l'Estat espanyol aquesta fotocòpia es pot substituir per
l'autorització al Departament d'Ensenyament perquè pugui consultar
telemàticament les seves dades d'identitat.
d) Certificat mèdic
ordinari acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per
limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les
funcions corresponents al cos i a l'especialitat a què opta, expedit
per qualsevol metge de família dels centres d'atenció primària.
- Aquest certificat el pot expedir qualsevol metge o metgessa de família dels centres d'atenció primària.
- Es pot comprar en qualsevol estanc.
- Ha de constar, com a exemple: "que la persona … amb DNI … no pateix cap malaltia ni està afectat de limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents a la funció pública docent".
- Aquest tràmit té un cost “oficial” d'uns 20 euros aproximadament.
e) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari,
del servei de cap administració pública, ni d'estar inhabilitat per a
l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura a
l'annex 8. Enllaç al model
Els
aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar
declaració jurada o promesa de no estar sotmesos a sanció disciplinària o
condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu
estat d'origen, segons el model que figura a l'annex 8.
f) Certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals. La seva presentació es pot substituir per l'autorització al Departament d'Ensenyament perquè pugui consultar telemàticament els antecedents penals per delictes sexuals. Enllaç al model.
Els
aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar
certificació negativa de condemnes penals expedit per les autoritats del
seu país d'origen o d'on siguin nacionals respecte dels delictes contra
la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans.
g) Els aspirants que hagin manifestat
la seva condició de persones amb discapacitat que no hagin participat
per la reserva per a aspirants amb discapacitat i que hagin demanat alguna adaptació del lloc de treball han de presentar el dictamen que s'esmenta a la base 2.3.
Els
aspirants que hagin participat per la reserva per a aspirants amb
discapacitat no han de presentar aquest dictamen, ja que el van
presentar amb anterioritat a l'inici del procés selectiu.
h) Sol·licitud de transferència bancària
per abonar la nòmina, només per als aspirants que no constin ni hagin
constat en la nòmina de personal docent del Departament d'Ensenyament.
S'ha de presentar al servei territorial o Consorci d'Educació de
Barcelona o a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona on l'aspirant sigui
destinat durant el curs 2018-2019. Enllaç al model.
Documents dels qui ja són funcionàries o funcionaris docents de carrera.
Els que
tinguin la condició de funcionari docent de carrera en situació de
servei actiu i estiguin subjectes al règim funcionarial de
l'Administració de la Generalitat de Catalunya, estan exempts de
presentar documentació, sempre que la informació ja consti al registre
informàtic de personal docent del Departament d'Ensenyament.
En
qualsevol cas sempre han de presentar una fotocòpia compulsada del
document nacional d'identitat (DNI), vigent en el moment de la
presentació o altre document acreditatiu de la nacionalitat.
En el cas
d'aspirants de l'Estat espanyol aquesta fotocòpia es pot substituir per
l'autorització al Departament d'Ensenyament per a que pugui consultar
telemàticament les seves dades d'identitat.
Opció retributiva.
1. Les
persones que siguin nomenades funcionaris en pràctiques mentre estan
realitzant períodes de pràctiques o segueixen cursos de formació
selectius han de percebre una retribució equivalent al sou i les
pagues extraordinàries del grup o subgrup en què estigui classificat el
cos o escala a què pretenen ingressar.
En el cas
que les pràctiques consisteixin a desenvolupar un lloc de treball, han
de percebre, a més, les retribucions complementàries corresponents a
aquest lloc.
2. Excepcionalment, en el cas
que el funcionari en pràctiques tingui una vinculació prèvia com a
funcionari de carrera o interí, personal laboral fix o temporal amb la
mateixa administració a què pertany el cos o escala a què aspira a
ingressar, pot optar per percebre les retribucions que li corresponen
com a funcionari en pràctiques o bé per percebre les retribucions del
lloc que ocupava amb càrrec als crèdits del departament, organisme o ens
d'adscripció. En ambdós casos, si escau, ha de continuar percebent
l'antiguitat que té reconeguda.
3. En el cas de superar les pràctiques i el curs formatiu de selecció, tot el temps prestat com a funcionari en pràctiques computa a l'efecte d'antiguitat per serveis prestats.
Exclusió dels aspirants que no presentin la documentació.
Els qui
dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major, no presentin
la documentació requerida, o bé aquells respecte dels quals s'observi, a
partir de la revisió de la seva documentació, que els manca algun dels
requisits assenyalats a la base 2, no poden ser nomenats funcionaris de
carrera, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut
incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.
Règim jurídic.
Funcionaris en pràctiques fins al nomenament com a funcionaris de carrera. Cal per tant participar obligatòriament en les peticions d'adjudicacions d'estiu i en els concursos de trasllat.
Fase de pràctiques
Lloc i durada.
La fase de pràctiques és tutelada,
forma part del procés selectiu i té per objecte la valoració de
l'aptitud per a la docència dels aspirants que han estat seleccionats.
Es realitza
a les destinacions provisionals que els hagin estat adjudicades,
mitjançant l'exercici de la funció docent amb validesa acadèmica. La durada
de la fase de pràctiques és de sis mesos però amb un període
d'avaluació mínim de tres mesos d'activitat docent. Si hi ha hagut absències justificades
d'algun aspirant, aquest període mínim s'ha de completar abans que la
comissió qualificadora emeti la seva qualificació. El desenvolupament de
la fase de pràctiques es determina per la resolució de la Direcció
General de Professorat i Personal de Centres Públics que la reguli.
Activitats de formació.
La fase de
pràctiques pot incloure activitats de formació, d'acord amb el que
s'estableixi a la resolució reguladora de la fase de pràctiques:
- Qui hagi prestat menys de 6 mesos de serveis en centres docents públics. A aquests efectes no es tindran en compte els serveis prestats en centres privats (concertats o no).
El
Departament d’Ensenyament farà arribar una carta a les persones que han
de fer el curs al centre on estan destinades. Més informació d’aquesta
formació en aquest enllaç.
Avaluació.
Finalitzada la fase de pràctiques, les comissions qualificadores avaluen cadascun dels aspirants nomenats funcionaris en pràctiques amb la qualificació d'apte o no apte.
Per a la valoració de cadascun dels aspirants, les comissions tenen en compte els criteris que
es determinin en la resolució de regulació de la fase de pràctiques i,
en tot cas, els informes del professor tutor, del director i de
l'inspector del centre on l'aspirant hagi realitzat la fase de
pràctiques i, si escau, dels responsables de les activitats de formació
programades.
Les comissions qualificadores poden sol·licitar als aspirants un informe final per tal que aquests valorin les dificultats que han trobat i els suports rebuts en el desenvolupament de la seva activitat.
Els aspirants que siguin declarats no aptes
poden incorporar-se amb els aspirants seleccionats a la promoció
següent per repetir, per una única vegada, la realització de la fase de
pràctiques. Els que no s'incorporin per repetir la realització de la
fase de pràctiques o els que siguin declarats no aptes una segona vegada
perden tots els drets al seu nomenament com a funcionari de carrera,
mitjançant una resolució motivada de la Direcció General de Professorat i
Personal de Centres Públics.
Exempts de l'avaluació.
Queden exempts de l'avaluació de la fase de pràctiques els qui hagin prestat serveis almenys un curs escolar com a funcionaris docents de carrera.
Nomenament de funcionaris de carrera.
Un cop acabada la fase de pràctiques, el Departament d'Ensenyament publica al DOGC la resolució per la qual es declaren aptes
en la fase de pràctiques i aprovats en el procediment selectiu els
aspirants que havien estat nomenats funcionaris en pràctiques d'acord
amb el que s'estableix a la base 9.1.
També s'ha de fer el tràmit necessari perquè el Ministeri d'Educació,
Cultura i Esport nomeni funcionaris de carrera dels cossos
corresponents els aspirants que hagin superat la fase de pràctiques,
així com als exempts de la seva realització. El nomenament té efectes des del dia 1 de setembre del curs escolar següent a aquell en què van ser nomenats funcionaris en pràctiques i hagin estat declarats aptes.
Règim sanitari: Muface
En el moment que Muface avisi que s'ha de fer l'alta a la seva web (anys enrera enviaven mail amb instruccions) és quan s'ha d'optar per assistència sanitària que voleu: Seguretat Social o Entitats concertades. Encara que s'opti per la Seguretat Social com entitat que us dóna assistència sanitària, s'ha de seleccionar aquesta opció quan esteu d'alta a Muface.
A més, s'ha de donar d'alta els possibles beneficiaris (Exemple: fills/filles...)
1- Per saber què són beneficiaris, consulteu aquest enllaç.
2- Per saber quines prestacions sanitàries tenim, consulteu aquest enllaç.
3- Per saber quines prestacions socials, com funciona tema talonari de receptes, també muface.es
Cada 6 mesos es pot canviar d'entitat, al gener i al juny.
Règim sanitari: Muface
En el moment que Muface avisi que s'ha de fer l'alta a la seva web (anys enrera enviaven mail amb instruccions) és quan s'ha d'optar per assistència sanitària que voleu: Seguretat Social o Entitats concertades. Encara que s'opti per la Seguretat Social com entitat que us dóna assistència sanitària, s'ha de seleccionar aquesta opció quan esteu d'alta a Muface.
A més, s'ha de donar d'alta els possibles beneficiaris (Exemple: fills/filles...)
1- Per saber què són beneficiaris, consulteu aquest enllaç.
2- Per saber quines prestacions sanitàries tenim, consulteu aquest enllaç.
3- Per saber quines prestacions socials, com funciona tema talonari de receptes, també muface.es
Cada 6 mesos es pot canviar d'entitat, al gener i al juny.
Altres informacions relacionades:
Tots els
canvis relacionats amb la nova situació de funcionàries i funcionaris en
pràctiques (retribucions, llicències, permisos, reduccions de jornada,
baixes laborals, maternitat, etc.), els pots trobar a la nostra pàgina
web (publica.ccoo.cat) i a la guia de condicions laborals.
Consultes i dubtes:
Per assessorament i millores en les condicions laborals, i en defensa del model educatiu públic català: Afilia't.
Oposicions aprovades, i ara què?
Reviewed by Anònim
on
de juny 19, 2018
Rating: