Cal una oferta pública d’ocupació suficient i que la valoració de l’experiència docent sigui la màxima permesa

Per posar fi a la precarietat

Cal una oferta pública d’ocupació suficient i aconseguir que la valoració de l’experiència docent sigui la màxima permesa per les lleis



CCOO sempre hem definit la lluita contra la precarietat com un objectiu central de la nostra activitat. No només perquè ataca els drets i les condicions laborals de la classe treballadora, sinó també perquè en sectors claus com l’educació fa més difícil garantir la qualitat del servei públic que proporcionem al conjunt de la societat.

Els governs retalladors, tant a Madrid com a Catalunya, han abusat de la figura de la interinitat, sovint per reduir costos laborals, per donar major flexibilitat a les polítiques de personal (incloent-hi polítiques clientelistes als mateixos centres educatius) o perquè els permet la reducció injustificada de les plantilles, tal com vam viure el 2012. Ara mateix, a Catalunya i segons dades del mateix Govern, més d’un 29% dels i les docents de l’ensenyament públic tenen un contracte temporal.

Per posar fi a aquesta situació CCOO sempre hem fet servir totes les eines a la nostra disposició: la mobilització, les demandes judicials i la capacitat de negociació que ens donen els treballadors i les treballadores amb els seus vots.

Als últims mesos hem engegat una campanya de denúncia i reclamació dels drets de les persones interines, arran de diverses sentències europees que qüestionaven les altíssimes taxes de precarietat a les administracions públiques del conjunt de l’Estat. Fruit d’aquesta campanya i de la nostra representativitat global vam aconseguir al març arrencar al govern de l’Estat un acord que suposa convocar als pròxims tres anys les oposicions necessàries per a reduir la temporalitat als sectors públics a un màxim del 8%. A Catalunya això voldria dir al voltant de 45.000 places al conjunt de la funció pública, un mínim de 14.000 de les quals en educació.

Aquest és el nostre objectiu i ens comprometem públicament a no defallir fins a aconseguir-ho. Caldrà l’esforç de tothom i la màxima unitat sindical per fer-ho possible, i fem una crida a treballar des d’ara mateix, colze a colze i posant els interessos de l’educació pública i de les persones que hi treballem per davant de qualsevol altra consideració.

A Catalunya l’acord de 31 de gener de 2017 signat per CCOO, USTEC i UGT amb el Departament d’Ensenyament preveu un increment de 4714 docents més per al curs vinent, però el mateix Govern de la Generalitat fa una convocatòria d’oposicions de només 2000 places. Amb aquesta política la temporalitat s’incrementarà encara més. Celebrem que la resta de forces sindicals s’hagin unit a CCOO en aquesta denúncia i creiem que cal començar a donar passes concretes per a exigir una oferta d’ocupació pública suficient i negociada.

Quines oposicions?
Les lleis que regulen actualment l’accés a la funció pública docent són l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP, als articles del 55 al 62) i la LOE/LOMCE (disposició addicional dotzena), que es desenvolupen mitjançant el Reial Decret Llei 276/2007, que recollia un sistema transitori, beneficiós pel personal interí, vigent durant els anys d’implantació de la LOE, i un sistema ordinari, vigent des del 2011 i que va donar per finalitzada també la Disposició Transitòria Quarta de l’EBEP.

El Govern i totes les forces sindicals sabem que no són possibles unes oposicions restringides pel personal interí, prohibides tant per sentències del Suprem (per exemple STS 27/1991) com del Constitucional, ni ressuscitar l’accés directe a la Funció Pública des de les Escoles de Magisteri, permès per la Llei d’Educació del 1970, que el 1988 una sentència del Tribunal Suprem va determinar com a contrari als principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Però les lleis si permeten la valoració de l’experiència docent en el procés selectiu. Aquesta és una competència estatal i CCOO, que tenim capacitat d’interlocució a tots els àmbits de negociació, estem exigint al Ministeri d’Educació un nou sistema transitori que valori aquesta experiència. Una experiència que ha estat acceptada, fins a un màxim del 45% per sentència del Tribunal Constitucional en un cas concret, o del 31,57% segons sentència del Tribunal Constitucional sobre el sistema transitori LOGSE.  Les lleis i les sentències ho permeten, però no ho garanteixen, i depèn de totes i tots nosaltres, i molt especialment de les forces sindicals representatives, optimitzar al màxim aquestes escletxes legals.

CCOO no enganyarem a ningú inventant-nos varetes màgiques o dreceres miraculoses. El que cal és mantenir la pressió i la unitat sindical amb un doble objectiu: incrementar l’oferta de places fins a aconseguir la reducció de la temporalitat al llindar del 8% i assegurar que la valoració de l’experiència docent sigui la màxima permesa per les lleis, així com garantir l’estabilitat al professorat interí de més edat.

Aquests dies estem començant xerrades arreu del país per compartir amb tothom que tingui interès la informació de què disposem en aquest moment, i recollir idees i aportacions que puguin enriquir la nostra intervenció a les meses tècniques amb el Departament. És una feina que continuarem i ampliarem mentre duri aquest procés i que creiem fonamental per concloure’l amb un avenç, tant  en les nostres condicions de treball com en la millora de l’ensenyament públic.

https://goo.gl/forms/yJ7fekZDJrUEnJPz2Si vols rebre tota la informació referent a les properes oposicions docents, només has d'apuntar-te en aquest formulari:
La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya ha creat un grup correu perquè puguis estar informa't, a més, podràs fer consultes específiques de la teva situació concreta. 

Omple el formulari anterior i rebràs al teu correu electrònic tota la informació.


Cal una oferta pública d’ocupació suficient i que la valoració de l’experiència docent sigui la màxima permesa Cal una oferta pública d’ocupació suficient i que la valoració de l’experiència docent sigui la màxima permesa Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central on de maig 07, 2017 Rating: 5
Amb la tecnologia de Blogger.