--> -->
Davant de l’entrada en funcionament de les auditories pedagògiques que
la consellera d’Educació, Irene Rigau, ha posat en marxa aquest trimestre,
volem fer palès que:
CCOO
pensem que el que realment necessita el sistema educatiu català és inversió. La
despesa per alumne i any ha passat de 4.200€ l’any 2010 a 3.200€ el 2014. Cal
despesa laboral en aspectes com:
· Substitucions del personal docent des del primer
dia.
· Augment de personal docent i del personal de suport
(vetlladores, auxiliars d’educació especial…)
· Reequilibri de la matrícula durant el curs.
· Retribució i dedicació al 100% del personal interí
i substitut.
· Disminució de les ràtios
I també despesa social com ara:
· Beques menjador.
· Ajuts per l’estudi.
· Ajuts per material escolar.
· Beques per alumnes amb NEE.
CCOO creiem
que no cal fer auditories ni cal pressionar el personal docent en aquest
moments; les Inspeccions tenen recaptades suficients informacions com per
prendre decisions conjuntament amb els centres educatius:
Sistema d’indicadors de centres (es recullen resultats d’avaluacions, proves
externes i índex de mobilitat de l’alumnat i del professorat, alumnes
matriculats segons el seu origen, religió, les taxes d’absentisme escolar i del
professorat).
Quantificació dels recursos organitzatius i la seva
disminució (humans, materials i econòmics )
· Plans anuals i memòries
· I observació directa de la vida diària dels
centres.
CCOO denunciem
l’amenaça que aquestes auditories pedagògiques suposen en forma de
conseqüències laborals per a un col·lectiu docent especialment compromès en la
seva tasca. Aquest col·lectiu és el que millor coneix la realitat dels centres
i són un exemple d’implicació en l’educació com a eina anivelladora i la millor
manera de que tots els nois i noies del país tinguin les mateixes oportunitats.
CCOO
no tolerarem que el col·lectiu docent:
· Vegi perillar la seva estabilitat laboral.
· Pateixi un increment de l'ansietat i neguit dels
centres
· Tingui la sensació de menyspreu i descrèdit.
· Se l’assenyali injustament sota el paraigües
d'ajudar-los a la consecució de millors resultats i propiciar el transvasament
de l’alumnat a l’escola concertada qüestionant la continuïtat dels centres.
Si el que la consellera Rigau vol, com afirma en
les seves declaracions, és reduir el fracàs escolar, el que ha de fer és deixar
de banda invents com les auditories pedagògiques.
El Departament té l’obligació moral de mostrar confiança en els treballadors i treballadores de l’ensenyament, en la seva qualitat humana i professional i en el seu nivell de compromís i complicitat. Ha de dotar el sistema dels recursos econòmics enlloc de retallar-los anys rere any.
Auditories Pedagògiques: per què i per qui ?
Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central
on
de febrer 26, 2014
Rating: