El MECD comença el desplegament curricular de la LOMCE...
Font: web del MECD
Projecte de reial decret pel qual s'estableix el currículum bàsic de l'Educació Primària, de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat
Informació pública
Projecte de reial decret pel qual s'estableix el currículum
bàsic de l'Educació Primària, de l'Educació Secundària Obligatòria i del
Batxillerat
- Text del projecte
- Període d'informació pública: del 12 desembre 2013 al 3 gener 2014 , ambdós inclosos
- Correu electrònic per enviar les propostes: calidadeducacion@mecd.es
Resum del projecte de reial decret
Aquest Reial decret regula el currículum bàsic de l'Educació Primària,
de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat, després de la
modificació de l'organització i elements curriculars d'aquests
ensenyaments realitzada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre,
per a la Millora de la Qualitat Educativa.
En Educació Primària, en Educació Secundària Obligatòria i en
Batxillerat les assignatures s'agruparan en tres blocs: d'assignatures
troncals, d'assignatures específiques, i d'assignatures de lliure
configuració autonòmica. La seqüenciació s'ha considerat de forma
conjunta, de manera que hi hagi una continuïtat en el currículum bàsic
d'aquelles assignatures que s'imparteixen al llarg de les tres etapes.
Es proposen nous enfocaments en l'aprenentatge i avaluació, no dirigits a
la quantitat del que memoritzat sinó a allò que l'alumne assimila i és
capaç de fer, sobretot pel que fa a les competències bàsiques:
comunicació lingüística, i competències STEM oa matemàtiques, ciència i
tecnologia i enginyeria, que es consideren prioritàries de cara al
desenvolupament dels alumnes ia la seva capacitat de desenvolupar-se en
el món del coneixement i la tecnologia, però sense oblidar la resta de
competències de l'aprenentatge permanent.
Es garanteixen uns continguts mínims en el currículum bàsic d'aquelles
assignatures que han de ser comuns a tots els alumnes, que s'inclouen en
el bloc d'assignatures troncals. El bloc d'assignatures específiques
permet una major autonomia a l'hora de fixar el currículum de les
assignatures, així com per a conformar la seva oferta. El loque
d'assignatures de lliure configuració autonòmica suposa el major nivell
d'autonomia, en què les administracions educatives i, si escau els
centres poden oferir assignatures de disseny propi. Aquesta distribució
no obeeix a la importància o caràcter instrumental o fonamental de les
assignatures, sinó a la distribució de competències entre l'Estat i les
comunitats autònomes, d'acord amb la Constitució espanyola.
TEMES RELACIONATS
MECD: projectes de reial decret de currículum bàsic (primària, ESO i batxillerat)
Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central
on
de desembre 13, 2013
Rating: