Si cliqueu l'article el podreu llegir millor.
A continuació us deixo l'article original, que per motius d'espai, no s'ha pogut publicar en la seva integritat.
VAGA GENERAL D’EDUCACIÓ: EN UN PLAT DE LA BALANÇA...
A
les darreres vagues generals d’educació; sempre hi ha hagut algun centre
educatiu que ha organitzat algun que altre acte “alternatiu a la vaga”,
argumentat que les vagues no serveixen per res, que són anacròniques, etc.; és
a dir, argumentant allò que des de fa temps argumenten els partits de dreta i
els sectors més conservadors.
Personalment
crec que, organitzar una acció reivindicativa durant el mateix dia de la
vaga, no és res més que una acció per netejar-se la consciència i a més a
més, penso que fer-ne difusió en els mitjans de comunicació és aprofitar-se del
fet, que aquell dia les notícies relacionades amb l’educació figuren a primera
plana de tots els mitjans, debats televisius, etc. No ens oblidem, però, que
aquestes notícies figuren a primera plana gràcies a que molts companys de
professió s’han deixat 100 euros, moltes famílies no han portat als seus fills
a escola i molts alumnes han fet vaga a l’institut.
No
estic pas en contra del fet que els centres educatius organitzin accions
reivindicatives, debats, xerrades, etc.; tot el contrari, ho trobo “molt
positiu” i com deia l’altre dia un company de professió, “ a l’escola hem de
parlar, parlar i parlar, i després tornar a parlar”. Però, si us plau, el
mateix dia de la vaga no. Hi ha 364 dies per fer-ho.
Pel
que fa al debat sobre la utilitat o no de les vagues i el seu anacronisme,
plantejat el mateix dia de la vaga pel SINS Cardener en aquest diari, voldria
recordar que sovint alguns professors em recorden els 20 dies de vagues
intermitents “massives” de l’any 88, que van permetre entre altres coses, la
homologació salarial dels docents amb la resta de funcionaris, millores en les
condicions laborals dels interins, el reconeixement de l’antiguitat docent en
sexennis, la implantació de P3 a les escoles públiques, etc. O les que no fa
tants anys, van permetre amb l’acord del 2005, complements per als
especialistes, complement de tutoria per als substituts, pagament d’antiguitat
als interins, convocatòria d’oposicions massives, increment de tècnics a P3,
etc.
Amb
l’arribada de la crisi, algunes d’aquestes millores s’han perdut pel camí, però
a la nostra nòmina i a les nostres condicions laborals encara mantenim moltes
de les coses aconseguides amb vagues “massives” dels nostres companys de
professió.
En l’actualitat, hi ha sectors que han
aconseguit desencallar els seus convenis gracies a una vaga, això sí, una vaga
on la participació també ha estat “massiva”. Potser també caldria plantejar-se,
per quin motiu les vagues a l’educació no són massives. És molt trist veure
que, en molts centres educatius, hi ha claustres on ni tan sols s’ha parlat de
la vaga i on la direcció del centre s’ha limitat a penjar un cartell on havies
de posar el teu nom al SÍ o al NO. Vull recordar que la responsabilitat de
parlar sobre aquests temes en els claustres és de les direccions en primera
instància i del propi claustre en segona, perquè amb un 33% dels seus membres
es podria proposar la convocatòria d’un claustre extraordinari per parlar del
tema.
El
SINS Cardener també qüestionava el paper dels sindicats, que no oblidi ningú,
som els propis treballadors. Sí, sí, treballadors de l’educació, perquè,
sovint, quan ens pregunten a què ens dediquem? la resposta que fem servir
és: sóc mestre, sóc professor, sóc funcionari, però rarament algú farà servir
el terme treballador. Doncs sí, ho som de treballadors.
Vull
recordar que durant anys, en el nostre sector, els sindicats, a les meses de
negociació, han aconseguit millores laborals i salarials. Això era possible,
perquè quan s’anava a negociar amb l’administració com es repartia el pastís
(el pressupost), aquest era cada vegada més gran, i en conseqüència,
permetia aconseguir millores en les nostres condicions laborals i salarials.
Però des de fa uns anys, concretament des del 2008, aquest pastís s’ha anat
fent cada vegada més petit, i per tant, a les meses de negociació no només no
podem aconseguir cap millora sinó que a més, any rere any, hem anat
perdent coses que havíem aconseguit; paga extra, hores lectives, pagament de
juliol als interins, etc., etc., etc.
Per
acabar, voldria recordar que el dia de la
vaga, en un plat de la balança, el dret, tots hi tenim 100 euros; a l’esquerra
..., a l’esquerra cadascú sap el que hi té.
Regió 7: Opinió: Vaga General d'Educació: En un plat de la balança ...
Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central
on
de novembre 01, 2013
Rating: