Ramon Barlam Aspachs, formador del curs i professor de l'Institut Cal Gravat de Manresa.
RECURSOS, METODOLOGIES, EXPERIÈNCIES I EINES TAC PER A UNA EDUCACIÓ 2.0
INSCRIPCIÓ OBERTA (clic aquí): del 2 al 9 de setembre
INSCRIPCIÓ OBERTA (clic aquí): del 2 al 9 de setembre
FORMADOR: Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal Gravat de Manresa.
DESTINATARIS: Ensenyamts (infantil, primària i secundària) i
altres professionals vinculats al món de l’ensenyament públic (tècnics d’educació de
les administracions públiques, animadors socioculturals, etc.).
NOMBRE D'ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h per sessió)
CALENDARI:
- Setembre: 17, 24
- Octubre: 1, 8, 15, 22 i 29
- Novembre: 5, 12, 19 i 26
- Desembre: 3, 10, 17
El curs
contempla 1 sessió virtual de 2 h
HORARI: de 18.00hs. a 20.00h.
LLOC: Guillem de
Berguedà (Berga)
INSCRIPCIÓ OBERTA: del 2 al 9 de setembre
OBJECTIUS:
Conèixer bones pràctiques en
l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement,
especialment les portades a terme prop de la nostra realitat. Adquirir
destreses bàsiques i aprendre noves eines per tal de millorar la pràctica
docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a
treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar
sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.
CONTINGUTS:
- Ús educatiu de les xarxes Facebook, Twitter, Pinterest, Vine i Linkedin. Exemples i pràctica.
- Tractament de textos telecooperatius en línia (Piratepad i Google Docs)
- Altres aplicacions de Google Drive d’interès educatiu: Formularis i presentacions multimèdia.
- Projectes telemàtics educatius. Les principals xarxes educatives: LaceNet, Espurn@, Novadors, Espiral, etc. Aproximació als projectes que ofereixen. Principis i bases dels bons projectes telemàtics.
- Els Pecha Kucha i el ‘Death by Power Point’. Bancs d’imatges gratuïts a la xarxa. Consells elementals de com millorar els nostres Power Point?
- Eines de presentació i publicació de treballs en línia: Presentacions amb Google Docs, Prezi, Glogster i tires cronològiques interactives abmb Dipity, etc.
- Geolocalització. Com organitzar una ginkana amb eines de georeferenciació, codis QR i dispositius mòbils.
- Els blocs. Crear-ne un de propi i aprendre a embedir-hi vídeos, àlbums de fotos, etc.
- Evernote com a gestor de la informació per al Docent i portfoli.
- Caceres del tresor i webquest. Exemples i pràctica.
- Bancs de presentacions i documents en línia (Slideshare i Scribd). Llibres electrònics i eines de publicació a l axarxa. Les llicències de propietat intel·lectual Creative Commons.
- Els entorns virtuals en 3D: Espurnik. Pràctica.
- Aproximació a Moodle. Consells, exemples i pràctica.
- Conceptes emergents aplicats a l’aplicació i a les experiències TAC: PLE (personal learning environment), rúbriques d’avaluació, Intel·ligències múltiples de Howard Gardner, Taxonomia de Bloom, 21st Century Skills, Fliped Classrooms, BYOD, etc.
- Tauletes tàctils a les aules. Apps educatives d’interès.
- Realitat Augmentada, aplicacions senzilles. Exercici pràctic.
METODOLOGIA:
El curs es desenvoluparà en sessions de 2 h i serà molt pràctic, amb
una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que
es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi
haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres
dispositius els porti (tauletes tàctils i/o telefons intel·ligents).
CURS DE FORMACIÓ A BERGA: Recursos, metodologies, experiències i eines TAC per a una Educació 2.0
Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central
on
de setembre 04, 2013
Rating: