Avui
iniciem un nou projecte, amb l'objectiu de donar als nostres afiliats i
simpatitzants la informació, en matèria de salut, que recollim de les reunions
amb l'administració del Comitè de Seguretat i Salut de la Catalunya Central.
Desitgem que sigui del
vostre interès.
INFOSALUT Nº 1
El passat dia 6 de juny es va reunir el Plenari
del Comitè de Seguretat i Salut, integrat a parts iguals, per representats de
l’administració i dels sindicats. Els representants dels treballadors i
treballadores constituïm la part social del Comitè.
Una vegada aprovada l’acta de
la sessió anterior es va parlar de les adaptacions
de llocs de treball. Per sol·licitar una adaptació es segueix, des del SPR (Servei de Prevenció de Riscos), el
següent protocol:
1. Atenció telefònica o bé presencial a la persona sol·licitant , on se li
explica que ha d’emplenar un document que trobarà a la Intranet, al servei
d’atenció al personal.
2. Se li envia la sol·licitud amb un qüestionari per correu electrònic.
3. A partir de la informació
generada en aquests documents es veu la necessitat d’anar a investigar el lloc
de treball al centre de treball.
4. La persona sol·licitant es deriva a Granollers o al Vallès Occidental
per tal de que sigui visitada per la metgessa de medicina del treball ( no tenim metge
al nostre SSTT).
Segons sigui o
no sigui necessari s’avalua el centre de treball.
La persona es
convocada, visitada i posteriorment la metgessa envia un informe al SPR.
5. El SPR està en condicions d’establir les mesures pertinents que poden ser de tipus organitzatiu( canvi
d’horari de treball, adequació de grups,...,d’implementació de mesures
ergonòmiques, aportació de micròfons, mesures de canvi d’especialitat o de
centre,...
6. El tema distància del centre de treball de la persona sol·licitant al centre de treball no es
preveu però es contempla pel funcionariat de carrera. A les persones interines
només se’ls aplica adaptacions als llocs de treball.
El següent
punt de l’ordre del dia va ser el Risc
per l’embaràs.
Si la
treballadora és de MUFACE el SPR sap que ha sol·licitat baixa de risc per embaràs perquè ha marcat aquesta
casella en el parte de baixa. El SPR actua tot avaluant el lloc de treball i
enviant a la treballadora a ser visitada per la metgessa que ha de considerar
que la treballadora és NO Apta per aquest lloc de treball.
A partir
d’aquí s’estableixen mesures organitzatives o de modificació de procediments.
Si no es poden
fer aquestes mesures, es declara que aquell lloc té risc per l’embaràs i se li
concedeixen 3 mesos de baixa a la sol·licitant.
Si la treballadora
és de l’ASEPEYO, quan s’inicia el protocol, el metge de la treballadora ha de
fer un escrit conforme ella no té cap problema de salut, però que el problema
pot estar relacionat amb el seu lloc de treball. Posteriorment ella ha de
portar aquest informe a l’ASEPEYO i explicar-lo. Llavors es segueix el mateix
protocol que en el cas MUFACE. En comptes de la baixa se li aplica una
suspensió de contracte, però cobra de l’ASEPEYO el 100 % de les retribucions.
Informacions sobre els exàmens de salut
Aquest any
2013 al SSTT Central no hi haurà oferta, tot i que falten per visitar el
professorat del Berguedà i Solsonès.
Incapacitats temporals
El 25 de maig
es va enviar una carta als centres explicant com quedava el tema després de la
instrucció 1/2013. S’amplien els supòsits de cobrament de la baixa al 100% des
del primer dia quan hi ha hospitalització, problemes oncològics i intervenció
amb necessitat de repòs posterior, amb efectes retroactius del 15 d’octubre del
2012.Per sol·licitar la devolució dels diners descomptats de la nòmina per
l’administració es pot fer la sol·licitud en paper ordinari o en la sol·licitud
general exposo...i sol·licito..., però sempre abans del 22 de juny del 2013.
Precs i preguntes
Es parla de la
necessitat de fer incidències laborals d’afonia o de mals gestos, quan la
persona treballadora es queda sense veu al lloc de treball o bé fa un mal gest
que en calent li permet continuar la seva activitat laboral, però que en fred
pot derivar en una contractura. D’aquesta manera si la persona treballadora
posteriorment ha de sol·licitar una baixa per aquests motius tindrà
consideració d’accident laboral i cobrarà al 100% des del primer dia.
INFOSALUT Nº 1: Resum del Plenari del Comitè de Seguretat i Salut de la Catalunya Central 6/6/2013
Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central
on
de juny 11, 2013
Rating: